برنینی

جیان لورنزو برنینی

جیان لورنزو برنینی، معمار و مجسمه ساز مطرح ایتالیایی و خالق بسیاری از آثار معروف رم در قرن هفدهم می باشد. از وی به عنوان پدر مجسمه سازی باروک نیز یاد می شود. باروک یک سبک بدون ساختار و دارای تزئینات نمایشی زیاد و عجیب و غریب است. وی طراحی بسیاری از مکان های دیدنی رم نظیر کلیسا و میدان سنت پیتر و چشمه چهار رودخانه را بر عهده گرفت. طراحی نمای داخلی کلیسای سنت پیتر اوج زیبایی هنر برنینی را نشان می دهد. از دیگر آثار شاخص برنینی می توان به تندیس "آپولو و دافنه" ساخته شده از مرمر، مجسمه "پلوتو و پروسرپینا" و تندیس سنگی "نیم تنه ای از نجات دهنده" اشاره نمود. در نهایت در 28 نوامبر 1680 چشم از جهان فرو بست.

دوناتلو:

دوناتو دی نیکولو ملقب به دوناتلو مجسمه ساز و تصویرگر مطرح ایتالیایی، بزرگترین مجسمه ساز فلورانس پیش از میکل آنژ و یکی از با نفوذترین هنرمندان قرن 15 ایتالیا می باشد . دوناتلو فنون تصویرگری را زیر نظر برخی از شناخته شده ترین مجسمه سازان آن دوران نظیر لورنزو گیبرتی آموخت و به سرعت سبک گوتیک، که یک سبک مذهبی در خدمت کلیسا می باشد را فراگرفت. .بیشتر آثار دوناتلو بر خلاف سبک اصلی وی که مبتنی بر زندگی واقعی بود، تندیس هایی احساسی و شورانگیز می باشند همچنین وی در آثارش تا جای امکان از هنر قرون وسطی دوری می کرد و بیشتر به سبک های کلاسیک متمایل بود. شروع کار حرفه ای دوناتلو با ساخت تندیس مرمرین حضرت داود در سال 1408 آغاز گردید و در ادامه آثار بسیاری خلق کرد که از مهمترین آن ها می توان به "مجسمه سنت جورج"، "ضیافت هیرود" و "تندیس سنت مارک" اشاره کرد. وی نهایتا در 13 دسامبر 1466 و در سن 80 سالگی از دنیا رفت.

دوناتلو
دوناتو
دوناتلو

کنستانتین برانکوژی

کنستانتین برانکوژی مجسمه ساز مطرح قرن بیستم در 19 فوریه 1876 در هوبیتا رومانی دیده به جهان گشود. .وی از بزرگترین مجسمه سازان و تصویرگران زمان خود و از پیشگامان مجسمه سازی مدرن و انتزاعی و روش کنده کاری مستقیم بجای کار با واسطه هایی نظیر گچ و یا خاک رس می باشد. مهارت اصلی برانکوژی در خلق آثاری زیبا از جنس مرمر و برنز بوده است. برانکوژی بیشتر با مجسمه های انتزاعی خود نظیر سرهای تخم مرغی شکل و پرندگان در حال پرواز مشهور است و آثارش به گونه ایست که اغلب می توان عقاید و افکار اصلی اش را از آن ها دریافت نمود. از برجسته ترین آثار وی می توان به "پرنده در آسمان"، "بوسه"، "الهه خوابیده" و "دوشیزه پوگانی" اشاره کرد. برانکوژی در 16 مارس 1957 در پاریس چشم از جهان فروبست.

برانکوژی
میکل آنژ
میکل

میکل آنژ

بر اساس باور بسیاری، میکل آنژ یکی از بزرگترین هنرمندان و تندیس سازان تمامی اعصار و بزرگترین مجسمه ساز دوران خود می باشد. نکته جالب در رابطه با میکل آنژ اینست که او بر خلاف دیگر هنرمندان، آثار خود را امضا نمی کرد بلکه به طرز استادانه ای نشانه هایی از خود در کارهای هنری اش بر جا می گذاشت. معروف ترین این نوع تکینک هنری، در تابلوی "آخرین قضاوت" او قابل مشاهده است. همچنین وی به علت زیادی صحنه های برهنگی در آثارش اکثرا مورد مخالفت کلیسا قرار می گرفت که نمونه بارز آن عدم اجازه اتمام پروژه پاپ ژولیوس می باشد. از مهم ترین آثار وی می توان به تندیس داود، مجسمه باکره سوگوار و تابلوهای نقاشی نظیر آفرینش انسان و روز رستاخیز اشاره نمود. میکل آنژ در 18 فوریه 1564 و در سن 88 سالگی دیده از جهان فرو بست.

اگوست رودن

اگوست رودن یکی از شناخته شده ترین مجسه سازان و تصویرگران فرانسوی به شمار می رود که در عمر طولانی خود تندیس های برجسته بسیاری نظیر "عصر برنز"، "بوسه"، "شهروندان کاله" و "دروازه جهنم" را خلق کرده است. .در آثار رودن، میل شدید وی به رئالیسم کاملا مشهود است و این اعتقاد بیش از حد به واقع گرایی در برخی موارد برایش مشکل ساز نیز بوده است به عنوان مثال نخستین اثر جدی وی تحت عنوان "ماسک مردی با بینی شکسته" که در میانه دهه 1860 به ساخت آن اقدام نمود؛ به دلیل رئالیسم پرتره، زمخت بودن و عدم زیبایی مطلوب و با این تصور که مجسمه هنوز تکمیل نشده است؛ دو بار از سوی تالار پاریس رد شد. رودن در تاریخ 17 نوامبر 1917 و در سن 77 سالگی در مودون فرانسه چشم از جهان فروبست.

آگوست رودن

مقالات مرتبط

کادو خانمها

کادوی مناسب برای خانم ها چیست؟

برای دریافت راهنمای خرید هدیه روی لینک بالا کلیک نمایید.

نکات خرید هدیه

نکات مهم هنگام خرید هدیه

هنگام خرید هدیه باید به چند نکته مهم توجه کنیم که برای دانستن آن کافی است لینک بالا را مطالعه نمایید.

فرآیندسفارش مجسمه

فرآیند سفارش مجسمه

برای دریافت فرآیند سفارش روی لینک بالا کلیک نمایید.

کاربردپرینت سه بعدی

دستگاه پرینتر سه بعدی project660

با دستگاه پرینت سه بعدی project660 بیشتر آشنا شوید